Hitler görünüşünü gerçekten bir resme göre mi düzenledi?
Tarihçi Robert Waite der ki; “Hitler saçını, bıyığını bu resimden etkilenerek düzenlemiştir.” Waite’nin bahsettiği resim The Wild Chase – Vahşi Takip, Sembolist Ressam Franz von Stuck’ın 1889 tarihli resmi:
Ressam Franz von Stuck, Adolf Hitler’in en favori ressamlarından biridir. Vahşi Takip adlı resimde Germen Mitolojinde Tanrıların Tanrısı Wotan (İskandinav Mitolojisinde Odin ile benzerlikler taşır) ölülerin önünde atını ileri doğru sürüyor. Resmin korkutucu endişe verici bir havası vardır. At üstündeki Tanrı Wotan figürüne dikkat edersek Hitler’in bildiğimiz şekliyle saçları, bıyığı ile benzerlikler taşır.
Hitler bu resmi ilk gördüğünde 13 yaşındaymış ve resim onu çok etkilemiş. Hatta uzun yıllar sonra bu resmi müzeden aldırıp özel galerisinde tutmuştur. Her ne kadar söylenti de olsa Hitler’in Tanrı Wotan için bir tapınak bile inşa ettirmek istediği söylenir.
Hitler’in bu resimdeki Wotan ile kendini özdeşleştirdiği, saçlarını ve bıyığını bu resimdeki Wotan figürüne göre düzenlendiği iddiası ne kadar doğruluk taşıyor bilinmez ancak gerçekten benzerlik çok fazla ve Hitler’in sonradan bu resmi özel galerisine aldırması da bu iddiaları güçlendiriyor diyebiliriz. Ayrıca ilginç olan bir başka nokta da Hitler’in doğum günü ile bu resmin yapılış tarihi aynı.
Hitler’in hayatına yön verdiği söylenen bir diğer resim de The Oath of the Horatii – Horas’ların Yemini 1784 Ressam Jacques-Louis David
Resmin konusu antik bir Roma hikâyesine dayanır. Horaslar, Romalı üçüzlerdir, Alba Longa şehrindeki Albalılar ile aralarındaki sorunu çözmek için kendileri gibi üçüz olan Curiatlar ile savaşmak zorunda kalırlar.
Birbirine sarılmış ellerini gururla öne doğru kaldırmış yemin eden Horas üçüzlerinin karşısında elinde üç kılıcı havaya doğru tutan babalarını görürüz. Resimde Horas üçüzlerinin ellerini havaya kaldırış şekli o dönemde Roma’da var olan bir selamlama şekli. Hitler’den bildiğimiz bu selamlama şeklinin hikayesinin bu resme kadar uzandığı iddia edilmiş.
Aslında Romalılar’dan kalma selamın 18. yüzyılda yeniden ortaya çıkmasında bu resmin de etkisi olmuştur.
Bir diğer resim Hitler’in bir versiyonunu özellikle satın alıp odasına astırdığı Ölüler Adası – Die Toteninsel Ressam Arnold Böcklin’in 1880-86 yılları arasında beş versiyonunu yaptığı beyazlar içerisinde bir figürün kayıkla, üç tarafı yüksek kayalıklarla çevrili bir adaya doğru yaklaşması resmedilmiş. Hitler’i düşününce ölümlerden beslenen biri için bu resminden etkilenmesi şaşırtıcı olmasa gerek.
Hitler’in etkilendiği bu üç resmin hikâyesinin savaş, yıkım, ölüm olması da bir tesadüf olmasa gerek. Hitler’in de resim yaptığını belirtmeden yazıyı bitirmek olmaz, resimlerinde yetenekli olduğu gözlense de daha çok soğuk renklerin hâkimiyetinde özellikle korunaklı, insan figürünün çok olmadığı kaleleri resmetmesi dikkat çekici.