Oyun dünyasında insan şiddeti daima “olumlu” karşılanmıştı, şimdilerdeyse bir istisna söz konusu: That Cow Game. Bu oyunda bir mezbahadasınız ve bu defa ayaklarından asılı olan insanlar, sizse onları “parçalara ayıracak olan” bir ineksiniz.
Yeni Zelandalı oyun tasarımcısı Alexey Botkov ve oyun stüdyosu Frogshark’ın, Ludum Dare yarışması kapsamında “Canavar sizsiniz” temalı bir oyun tasarlamak için yalnızca iki saatleri vardı. “Et yiyorum ve bu beni bir canavar yapıyor, gerçekten… Bir noktada kendimi sorgulamaya başladım ve sahip olduğum değerleri ortaya çıkarmalıydım” diyor Botkov.
Size kötü niyetli görevler veren Jekyll-and-Hyde oyunlarını ya da kötü bir kahramanı kontrol ettiğinizi düşündüğünüzde, Botkov’un oyunu kesinlikle bambaşka bir bakış açısı sunuyor:
“Fikir, arkadaşlarımla et üretimi, fabrika çiftçiliği ve günümüzdeki insanın hayvanlarla ilişkisi üzerine sohbet ettiğim sırada ortaya çıktı. Neredeyse 3 bin farklı oyun türü var ve çoğunda bir tür canavarı kontrol ediyorsunuz. Benim amacım oyuncuya, alışıldık bir sahne yerine düşünebileceği bir ortam yaratmaktı.”
Oyun grafiklerinde detaya yer verilmiyor: Bedenlerden fışkıran kan piksellerden ibaret. Minecraft ineğini andıran karakterinizle mezbahadaki “turunuza” başlıyorsunuz. Botkov, kasıtlı olarak yalnızca insanları esnek ve hareket edebilen formlar olarak tasarlamış: “İmgelerdeki kontrast, gri makinelerle çevrelenen insan etiyle daha da ileri boyuta taşınıyor. Etobur yırtıcılardan bazıları yemekleriyle oynamayı tercih eder, çocuklar da aynı şekilde. Siz de oyundaki bedenlere kafa atabiliyorsunuz, onlarsa sağa sola sallanıyor ve bundan bir tür zevk alıyorsunuz. Bu çelişki hissini yaşatmak istedim. Bir açıdan yanlış hissettiriyor ama eğlenceli de, ve bu his alışılmadık değil. İnsanlar bu tabuyu seviyor.”
That Cow Game ile sorgulamaya başlıyorsunuz
Yarışma nedeniyle Botkov’un kısıtlı bir zamanı vardı, fakat birkaç saati daha olsa içeriğin nasıl değişeceği hakkında ipuçları da veriyor: “İnsanlara çarptığınızda çeşitli sesler çıkabilir. Ayrıca bunun tamamlamanız gereken görevler olan klasik bir oyun olmasını istemiyorum, anlamını fark etmelisiniz.”
İmgelerin eksikliği, Botkov’un amacıyla da örtüşüyor. İnek yani ana karakter olarak yapabileceğiniz tek şey “süreci etkileyemeyeceğinizi” fark edene kadar cesetlerin arasında dolaşmak. Kasıtlı olsun ya da olmasın, rahatsız edici havayı hissediyor ve sorgulamaya başlıyorsunuz: Bunu durdurmak için yapabileceğim bir şey var mıydı?
G. Clay Whittaker ise oyun hakkında şunları söylüyor: “İnsanların arasında dolaşırken paniklediğimi hissettim. Bir şeyin yaklaşıyor olduğunu hissediyordum, hiçbir şey olmadı, etler hareket etmeye devam etti. Bu noktada merak ettiğiniz şey, Botkov’un vejetaryen ya da vegan olup olmadığı. Et yiyen bir canavar olduğunu söylüyor, olup bitenin farkında ama suça ortak olmaya devam ediyor. Yine de bir şeylerin sorgulanmasını istediği çok açık. Eğer gerçekten amacı buysa, başarılı. Botkov bize tartışılması gereken çok şey olduğunu hatırlatıyor.”
Kaynak: Popsci