Anlatımı ve dili ile Türk Sineması’nın son dönemde en iyi yönetmenlerinden biri kabul edilen Nuri Bilge Ceylan, bir yandan bireysel fotoğraf çalışmalarına da devam ediyor. Görsel açıdan ne kadar iyi bir göze sahip olduğunu, filmlerinde görüntü yönetimini de kendi üstlenerek gösteren yönetmenin, son sergisi “Babamın Dünyası” birçok sanatseverin katılımıyla 31 Ocak’ta Dirimart Nişantaşı’nda açıldı.
Film karelerinden farksız olan fotoğraflar, kendi başlarına durup, ağıdı bir zarafet haline getiren saf kompozisyonlar olarak karşımıza çıkıyor. Babamın Dünyası’nda Ceylan ürpertici bakışını, ilk üç filmi “Koza” (1995), “Kasaba” (1997) ve “Mayıs Sıkıntısı“nda (1999) başrol oynayan babası Mehmet Emin Ceylan’a çeviriyor. Ustaca manipüle edilmiş ışığın ve karmaşık iç mekanların kullanıldığı görüntüler, monotonluk hissini derin hümanistik tasvirlerlerle sunmasından Turner ve Büyük Breughel gibi ressamların tablolarına benzetilmiştir. Dokunaklı işleri ve dürüst tasvirleri, asla bitmeyen bir filmin parçaları gibi hissettiriyor ve böylece sanatla yaşam arasındaki çizgiyi bulanıklaştırarak Ceylan’ın gerçekçiliğini ortaya koyuyor.
Bu sergi, Altın Palmiyeli yönetmen Nuri Bilge Ceylan’ın, 2012 yılında kaybettiği babası Mehmet Emin Ceylan’a bir saygı duruşu niteliğinde… Sergi 5 Mart’a kadar gezilebilir.