Ana SayfaKültür & SanatResim ve Heykelİki sergi açılışı: Mine Değirmenci Aydın "Amor Fati, M. Tau "Üçüncü" -...

İki sergi açılışı: Mine Değirmenci Aydın “Amor Fati, M. Tau “Üçüncü” – İklim Sanat Projesi

-

İklim Sanat Projesi, kasım ayını ana sergi salonu ve alternatif galerisinde eşzamanlı olarak düzenlediği iki yeni sergi ile kucaklıyor; Mine Değirmenci Aydın – Amor Fati, heykel sergisi ve M. Tau – Üçüncü, resim sergisi.

Mine Değirmenci Aydın – Amor Fati

Sanat, biçimleri üretirken karşısına her zaman çizgilerini ve formunu takip edeceği bir ideal ya da norm almaz. Bir model almak zorunda da değildir. Bazen duyumlar, hafızadaki tortular, katmanlaşarak iç içe geçen görüntüler, bilgi, unutuş, yer değiştirmeler, ikame etmeler ve tercihler hepsi birlikte, dış gerçekliğin barındıramayacağı özel bir formu çağırırlar. Bu evrenin biçimlendirdiği formun bir ideali olamaz. Söz konusu form bir insan bedeni ise artık bu beden bize verilmiş, ideallerini dışarıdan almayan yeni bir insana aittir. İmgeleştirilmiş bir insan bedeni şüphesiz ki bizimle iletişimini uzuvlarının tanınabilirliği ölçüsünde muhafaza ettiği beden teması üzerinde sürdürür. Ancak, bu bedenin yaşamını bozulma, çürüme ya da eksiklik eksenine çeken bir ideali unutmam gerekir. Çünkü bu beden bana, bir eksiklik ya da anomalinin ötesinde, “insandan ziyade” olmanın sınırlarında, kendi tamlığını hissettirmek ister.

Mine’nin heykelleri bu anlamda ya bir tamlığı ya da onun arayışını barındırırlar. Kimi figürlerindeki vecd ifadesi de bu tamlığın arayışını imler. Bu beden, sınırlarını, onu üreten zihnin dışında, kendi jestiyle aramaya devam eder. Olduğu ve olacağı arasında bir uzanış. İşte bu noktada “amor fati” bir dip sestir.

O’nun heykelleri, şimdinin ve geleceğin, olmuş olanla olacak olanın ortasında tamlığını yalnızca kendi arayışında bulan bir şeyin heykelleridir. “Amor Fati” yani “kader sevgisi” kapalı bir döngüden bize doğru yankılanır.

Serdar Aydın

M. Tau – Üçüncü

M. Tau çalışmalarında karanlık bir gerçekçilik yaratır. İnsan aklının derinlikleri, insan doğasının karanlık tarafları ve bu duyguları ifade etmenin karmaşık yolları, karşıtlık, detay, keskinlik veya sadece belirsizlik üzerine odaklanarak vurgulanır.

M. Tau, karanlık bir ruh halinin ve uyandırdığı bütün bu duyguların büyüleyici görüntülerini yaratır.

“Üzerinde konuşulamayan konusunda susmalı.”
(“Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen.” Wittgenstein, Tractatus Logico-Philosophus)

Sergi ziyaret ve açılış bilgileri:
03 – 30 Kasım 2018
Açılış kokteyli: 03 Kasım Cumartesi, saat: 18.30-20.30
Mesnevi Caddesi 24/3 kot Çankaya/ANKARA
www.iklimsanatprojesi.com
https://www.instagram.com/iklimsanatprojesi/
https://www.facebook.com/iklimsanatprojesi/
(çalışma saatleri: salıdan cumaya 11-19, cumartesi 13-19)

SON YAZILAR

Tabiat rotasında bir yeniden varoluş hikayesi: Şerivan Tutuş | Köklerin Göçü

Şerivan Tutuş, 3. kişisel resim sergisi “Köklerin Göçü” ile Çankaya Belediyesi Zülfü Livaneli Kültür Merkezi’nde sanatseverlerle buluştu. Mustafa Doğan'ın küratörlüğünde düzenlenen sergi 2-20 Haziran tarihleri...

Aynanın yansıttıkları

Bir sanat eseri bir ayna gibi sanatçının iç dünyasını, sanatçının yaşadığı dönemin düşünce biçimini, toplumun inançlarını, sanatçının kültürünü ve eğitimini yansıtmaktadır. Sanat tarihinde «ayna» birçok eserde...

Yeryüzüne Dayanabilmek…

Düşünüyorum da acaba neden yazıyoruz?  Hele ki günümüzde hiç kimsenin doğru dürüst okumadığını bilirken... O halde sadece kendimizi tatmin etmek için mi yazıyoruz? Yoksa bu, karşı...

Cermodern’den “Stillstand” ve “Samimiyet” sergileri!

Ankara’nın seçkin kültür-sanat mekanlarından Cermodern, yeni sergileriyle Ankaralı sanatseverlerle buluşmaya devam ediyor.  Murat Cem Baytok'un "Stillstand" enstalasyonu ve Orkide Akkoç’un "Samimiyet / Sincerity" adlı kişisel...

ÇOK OKUNANLAR

95,278BeğenenlerBeğen
17,593TakipçilerTakip Et
22,156TakipçilerTakip Et
243AboneAbone Ol