Galen Hooks’u düzinelerce viral videolar için muhteşem dans figürleri hazırlayan koreograf olarak ve Bieber’dan Rihanna’ya kadar herkes için performans sergilemiş dansçı olarak tanıyorsunuz. Fakat şimdi iki farklı rol için hazırlanıyor; yönetmenlik ve bestecilik.
Hooks’un yeni dans filmi, “Bekle Beni”, çok yönlü sanatçı tarafından yazıldı, bestelendi, yönetildi, tasarlandı, ve kareograflandı.
Beklenilenden çok daha başarılı olan sanatçı da filmde kolayca dans edebilirdi ancak bunun yerine Ashley Everett, Jasmine Harper, Kyle Robinson, Melinda Sullivan ve Kenny Wormald’ı içeren yıldız isimler topluluğunu filme dahil etmeyi seçti. Hooks ile olan özel röportajımızı okuyun ve yönetmenliğe doğru eğilime neyin sebep olduğunu keşfedin:
“Bekle Beni” yi yönetmenin en çok sevdiğiniz yanı neydi?
Söylemesi tuhaf ancak filmde yer almamayı gerçekten sevdim. Çifte görev yapmayı denemek yerine sadece ekranı seyretmek muhteşemdi ve her şey gerçekleşti.
Beverly Hills’te bir sokağı kapattığımız an çok heyecan verici bir andı. Bu büyük bir şeydi. Sokağın önünü kapatan polisler vardı.
Bu projenin en zor kısmı neydi?
Bütün filmi bir günde, iki mekanda çektim, yani her sahnenin sadece bir ya da iki tekrarını aldık. Bu zordu, ancak öyle harika rol alan kadroya sahiptim ki, bunun gerçekten altından kalkmayı başardılar. Bu yetenekli dansçıların işlerini ortaya koyuşlarını seyretmek harikaydı.
Sizin yönetmenliğe geçişinizi ne sağladı?
Kameranın önünde çok uzun ve tatmin edici bir kariyere sahibim ve bundan son derece memnunum. Şimdi insanların dansa hayat vermelerini seyrederek ve onlara bu süreçte yardım ederek büyük keyif alıyorum.
Ayrıca kendime meydan okumak istedim. Bir şarkı yaratmak ve alışkın olmadığım bütün bu şeyleri yapmak bana yüzde yüz kendime ve zekama ait olan bir şeyin tam sahipliğini elde etme fırsatı verdi. Daha fazlasını yapmaya yetenekli olduğumu biliyordum ve bu geçişi yapabilmek için hazır olmak istiyordum. Bu video o fırsattı.
Ne zaman bir kombinasyonu kareograflasam aklımdaki rutin daha kapsamlı bir hale gelir. Gardırobu, aydınlatmayı ve kamera açılarını hayal edebiliyorum. Bu eseri tamamıyla gerçekleştirmeyi istemek sadece doğal.
Bir kareograf olmak sizi yönetmenliğe nasıl hazırladı?
Aslına bakılırsa bir kareograf olmak bir yönetmen olmaya çok benziyor. Aslında pek çok kareograf kendilerini yönetmen olarak adlandırmayı seçer, çünkü bir sahnede düzeni oluşturanlar, hareketin nerede ve ne zaman olduğunu saymazsak, biziz. Zamanlama ve insanların bir rutine yerleştirilmesi tamamen bir kareografın işi. Yani yönetmenin işi aynı kareografınki gibi, sadece daha büyük bir alanı kapsıyor. Bir set işletmek doğal hissettirdi.
Kareograf veya yönetmen olmak isteyen genç dansçılar için tavsiyeleriniz var mı?
Kareografi set oluşturmaktan çok daha fazlası. Gerçekten öyle. İnsan yetenekleri, hayalinizi gerçekleştirme ve insanları o hayal uğruna savaşmaya ikna etme hakkında. Risk almak, savaşlarınızı seçmek ve ekip çalışması ile liderlik için yetenek geliştirmek zorundasınız. Gerçekten iyi bir lider olmak zorundasınız. İnsanları, kareografın sınıfın önünde değilken ne yaptığına dikkat etmelerine özendirirdim. Gerçek işin olduğu yer orası.
İnsanların “Bekle Beni”den ne almalarını umut ediyorsunuz?
Bu sanatçıları dansçılardan öte göstermeyi gerçekten sevdim. Dans ifadeye kıyasla neredeyse ikinci planda. Dansçılar ekranda teknik sergilemeden son derece zorlu olabilirler. Tek başına çekicilikleri bir karaktere çok fazla şey getirebilir ve sanatsal niteliğin bu yanını sergilemek istedim. İnsanlar “Bekle Beni”yi seyrederken “Bu kız bir yıldız.” demelerini istiyorum, sadece “Bu gerçekten iyi bir dansçı.” demelerini değil. Seyircilerin bu dansçıları bambaşka bir açıdan görmelerini istiyorum – hareketten daha fazlasını.
Galen Hooks Is Adding Director and Composer to Her Impressive …
Galen Hooks isn't content with limiting herself to dancing and choreographing. Catch our exclusive interview and behind-the-scenes look at her latest amazing project: http://bit.ly/2y1aRze
Dance Spirit paylaştı: 14 Eylül 2017 Perşembe
Kaynak: Dance Spirit