“Deli gibi görünüyorum ama değilim, komik olan şey ise diğer insanların deli gibi gözükmemesi ama deli olmaları.”

Ahbez, New York, Brooklyn’de dünyaya geldi. İlk yıllarını, Brooklyn Hebrew Orphan Asylum’da  (Brooklyn İbrani Yetim Sığınma Evi’nde) geçirdi. Daha sonra 1917’de Chanute, Kansas’ta bir aile tarafından evlat edinildi ve George McGrew adıyla büyüdü.

1930’larda McGrew, piyanist ve dans grubu lideri olarak sahne aldığı Kansas City’de yaşamaktaydı. 1941’de Los Angeles’a geldi ve Eutropheon’da, Laurel Canyon Bulvarı’nda küçük bir sağlıklı ve çiğ gıda restoranında piyano çalmaya başladı. Kafe, Almanya’daki Wandervogel hareketinden etkilenerek Naturmensch ve Lebensreform felsefesini takip eden John ve Vera Richter’e aitti.

Lebensreform “yaşam reformu”, 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında Almanya ve İsviçre’de doğaya geri dönüşü savunan; sağlıklı gıda, çiğ gıda, organik gıda, çıplaklık ve cinsel özgürlük konularını vurgulayan bir sosyal hareketti. Takipçileri, uzun saç ve sakal giyip sadece çiğ meyve ve sebzeleri yediler. eden, Bu süre zarfında “eden ahbez” ismini -küçük harflerle yazmayı seçerek- kullanmayı seçti, yalnızca Tanrı ve “Sonsuzluk”un büyük harflere layık olduğunu düşünüyordu. Aynı dönemde Anna Jacobsen ile evlendi ve bir oğlu oldu.

35 yaşına geldiğinde ABD’yi sekiz kez yürüyerek geçmiş idi. Los Angeles’a yerleştiğinde Anna Jacobsen ile Griffith Park’ta bir uyku tulumu içinde uyuyor, haftada üç doları olan bir vejetaryen olarak hayatta kalmaya çalışıyor ve çeşitli formlardaki mistisizm konferanslarını dinlemek için sokak köşelerinde bekliyordu.

1947’de, ahbez, Los Angeles’daki Lincoln Theatre’da Nat “King” Cole’ün kulis yardımcılığını üstlendi ve ona “Nature Boy” adlı bestesini şarkısında kullanması için verdi. Cole, canlı izleyiciler tarafından çok beğeni aldı. 1948’deki bu klipte bir bakıma tarihi bir an yaşanıyor; Cole’un performansından önce eden ahbez’i sahneye davet ediyorlar, eden ahbez bisikleti ile stüdyoya girip yere oturuyor, böylelikle ana akım medya ilk defa bir hippi ile karşı karşıya geliyor. Bir şaşkınlıkla olacak ki, eden ahbez’in sözlerini yarıda kesip ona 5-6 saniye ayırıyorlar. Medeniyet, ilkel bir şey;

1948 yazında ahbez, Los Angles’daki büyük “Hollywood” yazısının
ilk “L” harfinin altında ailesiyle kamp yaparak yaşıyordu, ahbez’in bestesi ile ünlenen Cole’un “Nature Boy” versiyonu 1948’de listelerde 1. sıraya vurduğunda, ahbez art arda 8 hafta boyunca aynı yerde yaşamaya devam etmişti. 1948’in başlarında RKO Radio Pictures, “The Boy With Green Hair” (Yeşil Saçlı Çocuk) adlı filmde “Nature Boy” bestesini kullandı.

Ahbez daha sonra aynı anda Life, Time ve Newsweek dergilerinde kapak fotoğrafı oldu. Şarkıya olan başarısını takiben, rakip plak şirketleri de Frank Sinatra ve Sarah Vaughan gibi diğer sanatçılar ile “Nature Boy”un cover versiyonlarını yayınladılar. Tony Bennett ve Lady Gaga da dahil olmak üzere yıllar boyunca  şarkıyı yorumlayan pek çok sanatçının yer aldığı bir pop ve caz standardı oluştu. “The Boy With Green Hair” haricinde, “Yetenekli Bay Ripley” ve David Bowie’nin tekno versiyonunu kaydettiği 2001 yapımı müzikal Moulin Rouge gibi yapıtlarda da kullanıldı.

Besteci Herman Yablokoff “Nature Boy” adlı melodinin “Shvayg mayn harts” (“Be Still My Heart”) adlı şarkısından geldiğini iddia ederek ahbez’i mahkemeye verdi.  ahbez “melodiyi Kalifornia dağlarının sislerinin içinde duydum” iddiasında bulundu. Ancak, yasal işlem, Yablokoff’a mahkeme dışı bir anlaşmada 25.000 dolar ödemeyle sonuçlandı.

ahbez, Doris Day ve The Ink Spots’un da cover’ını yaptığı “Land of Love” gibi parçalar da dahil olmak üzere Cole’a şarkılar vermeye devam etti. Caz müzisyeni Herb Jeffries ile yakın işbirliği içindeydi ve 1954’te, ahbez’in dört parçalı “Nature Boy Suite” inin tek kaydını içeren The Singing Prophet adlı albümünde çalıştılar. Albüm daha sonra Jeffries’in United National kayıt etiketiyle “Eternity Echoes” olarak yeniden yayınlandı. 1950’lerin ortalarında, yenilikçi rock and roll şarkılar yazdığı gibi Eartha Kitt, Frankie Laine ve diğerleri için de şarkılar yazdı. 1957’de “Lonely İsland” adlı şarkısı Sam Cooke tarafından kaydedildi ve Top 40’a giren ikinci ve son ahbez kompozisyonu oldu.

1959’da, onun imzası olan kasvetli tonlar ile egzotik düzenlemeler ve ilkel ritimleri birleştirdiği enstrümantal parçalar kaydetmeye başladı. Sık sık Los Angeles civarındaki beatnik mekanlarda bongo, flüt ve şiir performansları sahneledi. 1960 yılında, Del-Fi Records için tek solo albümü olan Eden Island’ı kaydetti, tropik-caz düzenlemeleri ile karışık beatnik şiir. ahbez, albümü kıyı şeridi boyunca yaptığı yürüyüş turu ile destekledi, ancak az sattı.

1960’larda, ahbez beş single piyasaya sürdü. Grace Slick’in grubu Great Society, 1966’da “Nature Boy”un bir versiyonunu kaydetti ve 1967’nin başlarında Smile albümü için Brian Wilson’la stüdyoda fotoğraflandı.  1970’lerde Alex Chilton, fotoğrafçı William Eggleston’ın piyanoda olduğu bir “Nature Boy” versiyonu yayınladı. Şarkı daha sonra Third/Sister Lovers albümünde bir bonus parça olarak piyasaya sürüldü.

Karısı Anna 9 Ağustos 1963’de 47 yaşında lösemiden öldü ve oğlu Zoma, 1971’de 22 yaşında boğuldu. eden ahbez, 4 Mart 1995’te, bir trafik kazası sonucu 86 yaşında öldü. Başka bir albüm olan Nature Boy’dan Echoes, onun ölümünden sonra piyasaya sürüldü. ahbez 1980’lerin sonlarından ölümüne kadar, Los Angeles’ta bir mühendis ve davulcu olan Joe Romersa ile yakın bir şekilde çalıştı. Eden ahbez’in kaset, fotoğraf ve final eserleri Romersa’nın elinde.


“There was a boy

A very strange, enchanted boy
They say he wandered very far, very far
Over land and sea
A little shy and sad of eye
But very wise was he…”

Kaynak: Space Age Pop, Wikipedia