Amerika’da her yıl gerçekleşen ve radikal sanat eserlerinin süslediği müzik ve sanat festivali olan Burning Man Festivali’ni ziyaret ettikten sonra işini bırakan Andres Amador, 10 yıldan fazla bir süredir kum üzerine resimler çiziyor.
Yaratmak için saatlerinizi harcadığınız sanat eserinin tamamlandıktan kısa bir süre sonra yok olduğunu bir düşünün. Neredeyse 3,050 metrekarelik alanı kaplayan kum tabloları yaratan San Francisco kökenli sanatçı Andres Amador için eserlerinin yaratılır yaratılmaz kaybolması bu düşüncenin gerçekleşmiş hâli.
Barış komünlerine katılmadan önce Amador çevre bilimlerinde lisans eğitimini tamamlamıştı sonrasında ise “kariyerli ve düzenli” bir hayata adım atmış. 1999 yılında Burning Man Festivali’ne katılmasıyla Amador’un hayatı tamamen değişmiş. 2004 yılında işini bırakan Amador, okyanustaki medcezir süresi boyunca kum sanatına hayat vermeye başlamış.
Burning Man Festivali’ne katılan Amador, festivalin hiçbir fotoğraf ya da hikâyenin içine hapsedilemeyen bir etkinlik olduğunu dile getiriyor. Amador, festivalin hayatın nasıl olabileceğine ve kişinin kendi hayat deneyimini nasıl şekillendirebileceği üzerine olan bakış açısını değiştirdiğini ekliyor.
Amador, geçimini nasıl sağladığını soranlara ise şu şekilde yanıt veriyor: “Amerika ve Avrupa çapında işletmeler ve bireyler için çeşitli görevlerde ve etkinliklerde yer alıyorum. Proje bazlı veya günlük etkinliklerde çalışıyorum.”
Bu sanat, yaratıldıktan kısa bir süre sonra yok oluyor.
Andres Armador bu karmaşık çizimlere sular çekildiğinde başlıyor.
1999 yılında Nevada Çölü’nde Burning Man Festivali’ne katılması ona ilham veriyor ve işini bırakıyor.
Amador, 10 yıldan fazla bir süredir bu kum tablolarını yaratıyor.
İnce uçlu bir çubukla taslağı çizdikten sonra çizimin farklı bölgelerinde gölgelendirme yapmak için tırmık kullanıyor.
“Sanatım deneyimlediğim dünyayı iletmek ve onu daha büyük, fakat insan ruhunun yenilenme kapasitesine katkıda bulunan anlık yöntemlerle yeniden yaratmak için seçtiğim bir yoldur.”
“Sanatıma tanıklık edenlerin merak duygusunu deneyimlemelerini ve hayatın mucizesini yeniden takdir etmelerini umuyorum.”
“Günlük hayatın dışına çıkarak bir günlüğüne bu sonsuz anda var olma şansını sunuyorum.”
Amador sanatında açık bir mesaj olmadığını, fakat anda olmakla ilgili ima edilen bir mesaj olduğunu dile getiriyor.
“Bazen bu çizimler tamamlanmadan dalgalar tarafından siliniyor ve bu durum bize hayatın geçici ve hiçbir şeyin kalıcı olmadığını gösteriyor.”
“Peki, bu farkındalık karşısında ne yapacağız, nasıl yaşayacağız?”
“Hayatlarımızı nasıl yaşadığımızın büyük bir kısmı bilinmeyenden korkmakla geçiyor, ve ölüm nihai bilinmez oluyor.”
“Fakat ölüm bilincimizin karşısında ruhumuzu ifade etmemiz ve güzellikler yaratmamız en büyük zaferimiz, hayatı en büyük kucaklayışımızdır.”
“Kendi yolumu takip etme cesaretini yakaladığımdan beri yaşadığım hayatı seviyorum.”
“Artık yolculuk ediyor ve sanatımı devasa kanvaslara taşıyorum.”
Kaynak: Bored Panda