Sanal gerçekliğin en güçlü stillerinden biri diorama tekniğidir ki fotoğrafta tamamen gerçekçi bir ortam oluşturmak yerine çevrenizdeki her şey, sizin boyutunuza gelecek kadar sanal olarak küçültülür. Dünya neredeyse bir bebek evine dönüşür ve her parçasını yakından görmek mümkün hale gelir. Sanal gerçeklik gözlüğünü taktığınız zaman ise oluşan bu dünyanın sahnelerinde hareket edebilir, zemini incelemek için çömelebilir, dışarıda neler olup bittiğine pencereden göz atabilir hale geliyorsunuz.

Penrose Studios tarafından, Oculus Rift, DreamWorks ve Pixar mezunları ile Penrose’un kurucusu aynı zamanda CEO’su Eugene Chung tarafından bir startup projesi olarak başlatılan Allumette tam da bu nokta çarpıcı bir şekilde karşımıza çıkıyor.

Allumette, bulutlar içinde yüzen Venedik benzeri bir şehre, büyülü bir asaya sahip olmaya gelen küçük bir kız çocuğunun hikâyesi. Şirketin “sevgi, fedakarlık, bir yetim ve annesi arasında sonsuz bir bağ” olarak tanımladığı bu hikâyenin 20 dakika sürmesi planlanıyor ve bu süre ortalama sanal gerçeklik filmlerinden daha uzun.

Hans Christian Andersen’in kısa öyküsü The Little Match Girlden alınarak oluşturulan filmde, küçük kız elinde tuttuğu sihirli sopayı kontrol ediyor. Sanal gerçeklik oyunlarında pek tabii el kontrolü sağlama yaygın ve deneyimsel modlarda olsa da bu özelliğin kullanıldığı ilk hikâye olması onu ayrıcalıklı yapıyor.

Allumette 5Allumette bir bebek kadar küçük olmasına rağmen yürürken ya da durur pozisyonda Laika Studios filmlerindeki Caroline, Paranorman ve The Boxtrolls gibi karakterlerden biri gibi görünüyor. Gemi ile uçtuğunuz sahnelerde, yüzeyde hareket ederken şehrin taş köprülerini keşfedebiliyor, etraftaki şeylerin nasıl saat gibi işlediğine ve diğer yapılara da yakından bakabiliyorsunuz.

Penrose Studios CEO’su Eugene Chung San Francisco’da sanal gerçeklik çalışmaları yapıyor.
Penrose Studios CEO’su Eugene Chung San Francisco’da sanal gerçeklik çalışmaları yapıyor.

Allumette 3Chung “Bir deneyime sahip olurken nesnelerin gerçekten önünüzde durduğunu ve varlıklarını hissetmeniz gerek” diyor ve şirketin çalışmalarında da bu durum temel olarak ele alınıyor. “Nesnelere uzanmak ve onlara dokunmak inanılmaz bir duygu, çalışırken beni durduran tek şey ise odada bulunan diğer insanların yanında aptal gibi görünmek istemiyor olmamdı” diyerek ekliyor.

Chung’ın yarattığı ve yönettiği Allumette’nin, Oculus Rift, Sony PlayStation VR ve HTC Vive dahil olmak üzere birçok sanal gerçeklik platformlarında, bu yıl tüketicilere sunulacak hale gelmesi planlanıyor.

Kaynak: Mashable