7 Mayıs’ta online açılışı gerçekleşen festivalde sınırsız, biletsiz filmlerin 14 Mayıs’a kadar gösterimleri sürüyor. 1301 film seçkisinin arasından seçilen birçok ülkeden film seyirciyle online platformda buluşuyor.

Filmler ucansupurge.org.tr’de gösterilecektir. Program Türkiye Saati’ne (GMT +3) göre hazırlanmıştır.

23. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali’nde bugün neler var? 

Cumhuriyet Republic 12’

Güney Afrika’nın Hout Körfezi’ndeki liman topluluğundan genç bir balıkçı zor bir kararla karşı kaşıya kalır. Ailesinin geçimini sağlamak hesap ettiğinden öte bir hale gelmiştir. Arkadaşının ardından tehlike ve kayıplarla dolu bir gecede öncü olur. Okyanus ne sunmakta, ne almaktadır?

Kupon Tab 13’

Khanya ve Sandiswa babaları tarafından, arabadan kesinlikle ayrılmamaları tembih edilerek, at yarışı alanının dışında bırakılır. Khanya adet görür ve arenaya girmeye karar verir. Babası tarafından yakalanır ve hassas ilişkilerinin gerçek sınırları gün yüzüne çıkar.

Salon TheLivingRoom 5’

Bu film, kadın cinayetleri konusundailk makale-deneysel yaklaşımdır. Sessizliği kıyılarında oynanır ve ağır inkar hali gerçekleri çevreler.Saklanacak yeri olmayan, kaybolan, kullanılmış mobilyalar gibi terkedilmiş, görünmez kadınların sesi.

Rüyamda Ölü Gördüm I Saw A DeadIn My Dream 04’

Şiddet ve acının seyirlik bir malzemeye dönüştüğü, robotlaştırıldığı, sömürüldüğü ve tüketim nesnesihaline geldiği yaşadığımız bu yüzyılda; kendini uyanık sananların, yalandan örülmüş̧ bir fanus içindehep üç maymunu oynayarak yaşayanların hikayesi, bu.

Kırmızı Red 2’

Feride 15 yaşında evlendirilir. Feride hayatında başına gelen tüm kötü olayların kırmızı rengiile ilişkisi olduğunu fark eder.

Φ Fi 1’

1 dakikalık (ve tamamen cep telefonu ile çekilmiş) bir film olan Φ, iklim değişikliğine bir yanıt olarakdenge arayışı ile ilgilidir. İklim değişikliği ile ilişkili olarak gördüğümüz tüm mesajlar, genellikle derinbir korku ve inanç kaybı düşüncelerinden kaynağını alır. Halbuki, kendinizdeki ve yakın çevrenizdekidenge, genellikle düşündüğümüzden çok daha büyük bir etkiye sahip olabilir. Bu, yeniden kendimizüzerine eğilmek, onu yansıtmak, affetmek ve ona yeniden bağlanmakla ilgilidir. Bu, sürekli birtartışma yürütmemiz gereken bir denge dansıdır. Zira büyük bir sıçrama ancak bir milyon adımlamümkün olabilir.

Fani Mortal 7’

İran yapımı deneysel kısa film olan Fani, festivalin Olay Yeri Aile seçkisinde yer alıyor. Sinematografinin etkileyici bir biçimde öne çıktığı bu filmde; karakter, yeniden doğmak için kendini öldürür.

Panem Et Circenses 4’

İsmini Romalı şair Juvenal’in meşhur “Ekmek ve Sirk” (ya da Ekmek ve Oyun) sözündenalan film, tamamı gönüllülerden oluşan bir ekip tarafından yaratılıp geliştirilir. Bir varlığınbenzersizliğini, yaratıcılığını baskılayan kavramsal sınırlardan duyulan kolektif bir ızdırabaodaklanır. Akvaryumdan esinlenilmiş metaforik bir evrende, bir japon balığının habitatındançıkış yolu aradığı bir masalın eşliğinde, orijinal karakterler hayattaki bireysel yolculuklarınıtasvir ederler. Her bir karakter kendini gerçekleştirmeye çalışırken, japon balığı, hepsininortak hayallerini, sıkıntılarını, sevinçlerini ve hayal kırıklıklarını yansıtan bir unsur olarak eşzamanlı yolculuğuna devam eder.

Mağdur Tatilde Victim On Vacation 53’

Clara, 19 yaşındayken tecavüze uğramıştır. Kurban olmadığından kesinlikle emindir. Tecavüzcüsünübularak bunu kanıtlamak için, Barselona’ya, olayın gerçekleştiği yere döner. Ancak amacınayakınlaştıkça şüpheleri artmaya başlar. Film, “kurban” tanımını çeşitlendirmeyi ve zorluklarıngerçekten bir bakış açısı meselesi olduğunu göstermeyi amaçlamaktadır.

İçeride 21 Gün 21 Days Inside 65’

Kendi oğlunu öldürmekle suçlanan Bedevi bir kadının 21 günlük tutuklanma ve sorgu hikayesi. İki yaşında yürümeye yeni başlamış bir çocuğun cansız bedeni, Negev Çölü’ndeki bir Bedevi köyündeki bir kuyunun dibinde bulunur. Aynı gün annesi, cinayet işlediğinden şüphe edilerek tutuklanır. 21 günlük tutuklama ve sorgulama sonucunda, polis memurları kadının zayıflığından yararlanarak, suçu itiraf etmesini sağlarlar. Bu film, polis arşiv kayıtları ve orijinal canlandırma tekniklerinden oluşuyor, böylelikle geleneksel bir Bedevi kadının korkunç yaşam hikayesini anlatıyor.

Söyleşi: “Φ” Yönetmeni MarietaLandkroon – Dicle Kızılkan

Yaz Kış Demeden ComeRainorShine 60’

Yaz Kış Demeden, coğrafyaya sinmiş tarihin izini hiç beklenmedik imgelerde arıyor, buluyor, kuruyor.Kılcal damarlar gibi toprağı saran paslı borular, terk edilmiş bir çocuk parkı, ıssız bir coğrafyanınsesleri. Ermenistan’ın eski sanayi bölgesinde yaşayan Ashot ve Karine’in geçmişe dair anlattıklarıhikâyeler kılavuzluk ediyor bu görüntü ve seslere. Kamerayı kendine çağıran her imge, içinde gizlediğibir şeylerin duygusunu yoğun bir şekilde hissettiriyor. Varlığını muzipçe hep sezdiren yönetmen,Türkiye’den Ermenistan’a yaptığı yolculukta kamerayı bedeninin bir parçası gibi kullanıyor ve bumekânın şimdisinde kendi aile hikâyesinin, travma mirasının, kayıpların ve aidiyet duygusunun izleriniarıyor. Hangi mekânlar, hangi insanlar, hangi objeler tarihin taşıyıcısı olabilir? Yönetmen bu soruyacevabını çağrışımsal bir akışla görüntü ve sesleri takip ederek veriyor, izleyicisiyle şiir-mektuplararacılığıyla konuşuyor.

Film Sonrası Söyleşi:“Yaz Kış Demeden” Yönetmeni Zeynep Güzel – Dilek Aydın

Yabancılar Şehri Town of Strangers 82’

Yalnız iki öykü vardır derler: birisi yolculuğa çıkar, şehre bir yabancı gelir. BU yaratıcı hibrid belgeseldedünyanın her yerinden küçük Gort kasabasını (nüfus: 3000) evleri yapan insanlar anlatılır: Brezilyalıgöçmenler, İngiliz hippiler, İrlandalı bir seyyah, Afgan bir pizzacı ve kahve aşığı Suriyeli bir mülteci.Gezgin bir yönetmen, Gort kasabasına gider ve insanları kendisine ‘rüyalarını, yalanlarını, anılarını vededikoduları’ anlatması için seçmelere davet eder. Çalışmak için genelde kadınları seçer ve birlikte buhikayeleri filme dönüştürmek için sinematik bir yolculuğa çıkarlar.

Film Sonrası Söyleşi:

“Yabancılar Şehri” Yönetmeni TreasaO’Brien – Sezen Kayhan

HutsulkaKsenya 90’

Ukrayna yapımı deneysel türdeki HutsulkaKsenya, bizi 1939’a genç Yaro’nun hikayesine götürür. Yaro’ya babasından bir Ukraynalı’yla evlenmesi şartıyla miras kalmıştır. Ancak Hutsul kızı Ksenya ile tanıştığında bu planı gözden geçirmek zorunda kalır. Her Biri Ayrı Renk seçkisinde olan HutsulkaKsenya FIPRESCI jürisinin değerlendireceği filmlerden.

18+Yeminli Bakire ve Genç Kadın TheSworn Virgin andThe Girl 43’

Pembesiz Mavisiz seçkisinde yer alan Yeminli Bakire ve Genç Kadın, Arnavut bir kadın olan Bedrie’nin kimliğini arama hikayesini anlatmaktadır. Ataerkil Arnavutluk’ta kendi kararlarını kendialabileceği bir hayat sürmek istemektedir.

Öteki TheOther 16’

Yapımcılığını, yönetmenliğini ve senaristliğini Kübra Bekmez’in üstlendiği Pembesiz Mavisizseçkisindeki belgesel film, toplumun cinsiyet meselesi üzerinden dayattığı normları gösterir. Transerkek olan Toprak ve Ecmel’in bu dayatmalarla, toplumun onları “iyileştirme” ve “düzeltme”baskısıve ötekileştirmelerle mücadelelerinin hikayesini izleriz.

18+ Adımı Söyle Say My Name 78’

Pembesiz Mavisiz seçkisinden Adımı Söyle, tüm resmi belgelerde adlarını ve cinsiyetlerini değiştirme hakkı için mücadele eden ve aileleri ile toplumdan saygı görmek isteyen iki trans kadına dair bir belgesel. Selem, 45 yaşında bir travesti, Diana ise 22 yaşında trans bir kadındır.

18+ Ağdaki Balık FishInThe Net 32’

Aşk, yaş farkının üstesinden gelebilir mi? Petra ve Csaba aralarında 30 yaş fark olan bir çifttir. İlişkileri, sanatsal dünyalarına gerçek hayatı kapattıklarından tutkulu ve sevgi doludur. Ancak yeni bir daire arayışına girince kendilerini emlakçı Angela ile vakit geçirirken bulurlar ve birbirlerinin farklı gerçeklikleri rahatsız edici gelmeye başlar.